KINEMA: OD KINO DVORANE DO SUVREMENOG KULTURNO-GASTRONOMSKOG BRENDA

Klijent: Kinema Pub
Lokacija: Pula, Hrvatska
Industrija: Ugostiteljstvo, kultura, zabava
Godina: 2024

Brend koji povezuje prošlost i sadašnjost.

U srcu Pule, u obnovljenoj bivšoj kino dvorani iz 1900-ih, stvorili smo identitet koji ujedinjuje sport, kulturu i gastronomiju. Kinema nije samo lokal – to je mjesto susreta i doživljaja, promišljeno oblikovano u svakom detalju. Od logotipa do grafika, od slogana do palete boja – sve komunicira eleganciju, dinamiku i otvorenost prema raznolikoj publici.

Izjava klijenta

“Da nije bilo Mijene, naša priča sigurno ne bi zaživjela na ovakav način. Jako sam zadovoljan kako su kroz ime i vizualni identitet uspjeli prenijeti sve ono što smo željeli da Kinema bude – i što ona danas zaista jest. Od imena do završne prezentacije, sve je rađeno pažljivo i s mjerom – uz stalno uzimanje u obzir i mojih ideja, i priče prostora u kojem Kinema živi. Tijekom cijelog procesa osjećao sam se sigurno, znao sam da se mogu osloniti na njih za svako dodatno pitanje ili potrebu. Suradnju smo nastavili i na drugim projektima – i to s punim povjerenjem.”

Mišel Rojnić

O Kinemi

Kinema je inovativni ugostiteljski objekt smješten u povijesnom prostoru bivše kino dvorane u središtu grada Pule. Spoj povijesnog šarma i modernog dizajna čini je jedinstvenim mjestom koje nudi raznolike sadržaje, uključujući veliki LCD ekran za sportske prijenose, bilijarske stolove, pikado, te restoran i bar s bogatom ponudom.

Naziv „Kinema“ vuče korijene iz riječi „kinematograf“, odajući počast prošloj funkciji prostora kao kino dvorane, dok istovremeno simbolizira kretanje i dinamiku zabave koju nudi. Ciljna klijentela uključuje lokalno stanovništvo i turiste, pružajući mjesto za sve – od ljubitelja sporta do obitelji i prijatelja u potrazi za opuštanjem, zabavom ili dobrom hranom.

Izazov

Kada smo prvi put stupili u prostor, još je uvijek bio u fazi gradnje – sirov, neuređen, ali pun potencijala. Zadatak je bio jasan: osmisliti potpuno novi brend od temelja. Razvili smo ime, verbalni i vizualni identitet, ton komunikacije i sustav koji funkcionira kroz sve kanale – od fizičkog prostora do digitalnih platformi.

Kinema nije običan lokal – to je susret sporta, kulture i gastronomije, smješten u pažljivo redizajniranoj i uređenoj bivšoj secesijskoj kino dvorani s početka 20. stoljeća.

Glavni izazov: stvoriti identitet koji će privući raznoliku publiku – od sportskih entuzijasta, preko ljubitelja kulture, do strastvenih gurmana – i pritom objediniti sve funkcije prostora:

  • Sport bar s impresivnim LCD ekranom (4×7 m) za praćenje sportskih događaja

  • Bilijar klub s profesionalnim stolovima

  • Restoran sa slow-cooking pristupom i kvalitetnom gastro ponudom

  • Prostor za kulturna i zabavna događanja – od koncerata do kvizova

Kako objediniti sve te slojeve u koherentan, privlačan i funkcionalan identitet? Upravo tu dolazimo mi.

Istraživanje i strategija

Prije nego što smo krenuli s dizajnom, proveli smo detaljnu analizu:

  • Tržišta i konkurencije u Puli
  • Ciljne publike i njenih specifičnosti
  • Povijesti prostora i arhitektonskog naslijeđa

Definirali smo ključne strateške ciljeve:

  • Pozicionirati Kinemu kao multifunkcionalan prostor za široku publiku
  • Izgraditi autentičan brend ukorijenjen u povijesti prostora i grada
  • Komunicirati eleganciju, dinamiku i inkluzivnost kroz sve touchpointe
  • Kreirati vizualni identitet koji spaja povijesnu baštinu s modernim potrebama

Ime koje nosi priču

Naziv Kinema pomno je odabran zbog svojih višeslojnih značenja:

  • Povijesna poveznica: “Kinema” je arhaični izraz za kino, korišten početkom 20. stoljeća – upravo kad je zgrada izgrađena. Stanovnici Pule starije i srednje dobi sjećaju se još uvijek nekadašnjeg kina koje se nalazilo u istom prostoru (Kino Arena, kasnije preimenovano u Kino Istra).
  • Etimologija i dinamika: Riječ vuče korijene od “kinematograph”, koja kombinira grčke riječi “kinumai” (kretati se) i “grapho” (pisati, zabilježiti). Ovo naglašava dinamiku i energiju koju prostor donosi.
  • Spoj koncepata: Suptilno aludira na vezu između kinematografije (vizualna kultura) i kineziologije (pokret, sport), savršeno objedinjujući dvije glavne funkcije prostora.

Vizualni identitet: Art Deco u suvremenom ruhu

Identitet Kineme spaja estetiku inspiriranu art deco periodom s modernim dizajnerskim pristupom. Crpi inspiraciju iz:

  • Originalnom secesijskom arhitekturom zgrade
  • Formama starih kinoulaznica, bilijarskih kugli i pečata
  • Elegantnim interijerima džentlmenskih klubova i bilijarskih salona

Logotip s karakterom

Logotip je dizajniran u modernoj, geometrijskoj interpretaciji art deco stila s tipografijom temeljenom na osebujnom Potenciarte typeface-u. Geometrijski detalji unutar logotipa inspirirani su stiliziranim oblicima kino ulaznica, bilijarskih kugli i pečata.

Razvijene su četiri varijante logotipa prilagođene za različite primjene:

  • Primarni logotip s taglinom, bordurom i ukrasnim ornamentima
  • Sekundarne varijante za različite medije i formate
  • Minimalistička verzija za male formate
  • Simbolički monogram “K” za mikro aplikacije

 

Sofisticirana paleta boja

Primarna paleta: Tamnoplava (#193E56) koja evocira povijesnu eleganciju uz bakrene nijanse s metallic efektom (#FFBE9F) koje unose toplinu i luksuz. Ova kombinacija stvara atmosferu nostalgije i sofisticiranosti.

Sekundarna paleta: Svijetle nijanse bakreno-ružičaste, bež, siva i bijela koriste se u tisku kada reprodukcija metallic efekta nije moguća, pružajući sklad s primarnim tonovima.

 Tipografska hijerarhija

  • Potenciarte za naslove – Dekorativni font izraženih geometrijskih linija u art deco stilu
  • Merriweather za tijelo teksta – Serifni font izvrsne čitljivosti koji kombinira klasičan izgled s modernom funkcionalnošću
  • Merriweather Sans za digitalne aplikacije – Čiste linije i dobro uravnotežen razmak između slova za optimalnu čitljivost

 

 Dekorativni elementi i uzorci

Dizajnirani su posebni ornamenti, bordure i uzorci u art deco stilu koje prate konstrukciju logotipa, stvarajući vizualnu prepoznatljivost kroz sve aplikacije.

Slogan s višestrukim značenjem

“Your Break Point” predstavlja temelj komunikacijske strategije. Višeznačan i kontekstualno bogat, omogućuje modularnu komunikaciju kroz varijacije:

  • Osnovno značenje: mjesto za odmor i predah
  • Sportsko značenje: odlučujući trenutak u igri
  • Socijalno značenje: referentna točka za susrete

Slogan se koristi u izvedenicama za različite aspekte ponude:

  • Your Food Point – kulinarski segment
  • Your Game Point – bilijar, pikado, sportski program
  • Your Culture Point – koncerti, kvizovi, stand-up

Brand Voice: elegancija sa stavom

Ton brenda oblikovan je kao glas elokventne, obrazovane osobe s rafiniranim smislom za humor i široki spektar interesa:

  • Stručnost u povijesti, kinematografiji, gastronomiji i sportu
  • Pripovjedački talent koji kroz zanimljive anegdote informira i zabavlja
  • Sofisticiran, ali pristupačan, nikada snishodljiv ili docirajući
  • U svakodnevnoj interakciji odražava odmjerenu eleganciju, ali s energičnom strastvenom stranom

Komunikacija je prilagođena različitim kanalima:

  • Društvene mreže: Opušteno i interaktivno, s fokusom na storytelling
  • Web stranica: Informativno i edukativno, s naglaskom na povijest i ponudu
  • Tiskani materijali: Profesionalno i vizualno upečatljivo
  • Oglasi i digitalni display: Dinamično i pozivajuće

Sveobuhvatna implementacija

Brend je implementiran kroz pomno koordinirani proces s:

  • Timovima za interijer i arhitekturu
  • Tiskarama i proizvođačima
    Marketingom i event managementom

Razvijeni su brojni materijali i formati:

  • Signalizacija i vanjsko brendiranje
  • Meniji, cjenici i promotivni materijali
  • Sustav obrazaca za digitalni marketing
  • Animirani sadržaji za veliki LCD ekran
  • Promotivni proizvodi (šalice, torbe, majice)
  • Uniforme osoblja

Izazovi i rješenja

Izazov: Kako privući različite ciljne skupine
Rješenje: Kreirali smo versatilan identitet koji naglašava različite aspekte ponude kroz izdvojene podidentitete, ali zadržava konzistentnost kroz sve aplikacije.

Izazov: Balansiranje povijesnog naslijeđa i moderne ponude
Rješenje: Art Deco estetika prenesena je u suvremeni kontekst korištenjem modernih digitalnih tehnika, metaliziranih tiskarskih efekata i inovativnih materijala.

Izazov: Stvaranje prepoznatljivog identiteta u vizualno zasićenom tržištu.
Rješenje: Razvili smo jedinstvenu kombinaciju boja, tipografije i ornamenata koja se ističe među konkurencijom, a istovremeno odražava autentičnost prostora.

Rezultat: referentna točka grada

Kinema danas živi kao jedan od najoriginalnijih ugostiteljskih prostora u Puli – s jakim, razrađenim identitetom koji se dosljedno primjenjuje u svakom detalju: fizičkom prostoru, komunikaciji i korisničkom iskustvu.

Brend balansira eleganciju i energiju, tradiciju i modernost, postajući istinska točka susreta i doživljaja – doslovno i metaforički Your Break Point.

Vizualna galerija

Imate sličan projekt u planu?

Bilo da gradite novi brend od nule ili želite osuvremeniti postojeći, tu smo da vam pomognemo spojiti priču, prostor i identitet u koherentnu cjelinu.

Javite nam se – rado ćemo razgovarati o vašoj viziji.